Κρασί: Θεαματική αύξηση των εξαγωγών στον Καναδά
Κρασί: Θεαματική αύξηση των εξαγωγών στον Καναδά

Αλματώδη αύξηση κατέγραψαν οι εξαγωγές ελληνικού οίνου στον Καναδά το πρώτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

«Όλα τα στοιχεία να συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι η καλή εξαγωγική πορεία θα συνεχιστεί», επισημαίνει χαρακτηριστικά η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ).

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Γενικού Προξενείου στο Τορόντο:

  • Οι εξαγωγές ελληνικού οίνου κατέγραψαν αύξηση 95% ως προς την αξία, υπερβαίνοντας τα 3,5 εκατ. καναδικά δολάρια (το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους ήταν 1,8 εκατ. δολάρια).
  • Η αύξηση είναι 103% στην επαρχία του Κεμπέκ και 113% στην επαρχία του Οντάριο.

Σημειώνεται ότι ο Καναδάς είναι η τρίτη καλύτερη αγορά για το ελληνικό κρασί και αποτελεί μια από τις χώρες – στόχους των προγραμμάτων προβολής και προώθησης που υλοποιεί η ΕΔΟΑΟ.

Όπως επισημαίνεται μέσω του προγράμματος προβολής και προώθησης της ΕΔΟΑΟ, που αναμένεται να εγκριθεί από το ΥπΑΑΤ, αλλά και τις ανεξάρτητες δράσεις προβολής που υλοποιούν αρκετά οινοποιεία, προβλέπεται η αναβάθμιση της εικόνας του ελληνικού κρασιού και μια μεγαλύτερη ώθηση στις εξαγωγές. Όπως χαρακτηριστικά έχει αναφέρει η διοίκηση του Οντάριο, η Ελλάδα μπορεί να γίνει η «νέα Πορτογαλία», χώρα που έχει ισχυρή εξαγωγική παρουσία στον Καναδά.

Μεθάει τις διεθνείς αγορές

Το ελληνικό κρασί έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια. Πέρα από τον Καναδά έχει κλέψει την καρδιά και το μυαλό των οινόφιλων σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού όπως τις ΗΠΑ, τη Γερμανία και εσχάτως την Αγγλία. Ακόμη και αγορές με πλούσια οινική κουλτούρα και παράδοση, όπως η Γαλλία υποκλίνονται στη γευστική ανωτερότητα των γηγενών ποικιλιών και την ποιότητά τους.

Πώς ήρθε το success story

Η «άνθηση» του ελληνικού κρασιού βέβαια δεν ήρθε τυχαία. Ήταν αποτέλεσμα μεθοδικής δουλειάς και της εθνικής στρατηγικής που εφαρμόστηκε κατά γράμμα επί πολλά χρόνια.

«Ξεπεράσαμε τη ρετσινιά της… ρετσίνας», λέει με νόημα ο Αργύρης Γεροβασιλείου, δεύτερη γενιά και συνεχιστής του ομώνυμου Κτήματος, αναγνωρίζοντας τη συμβολή της προηγούμενης γενιάς των ανθρώπων του κλάδου στην αναστροφή της αρνητικής εικόνας του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό.

«Είχε τη φήμη του φθηνού και υποδεέστερης ποιότητας κρασιού. Για πολλά χρόνια, οι ξένοι έμποροι στις διεθνείς εκθέσεις μας αγνοούσαν και δεν έμπαιναν καν στον κόπο να τα δοκιμάσουν… Αυτό βέβαια άλλαξε με πολύ κόπο και μεθοδική δουλειά. Τώρα, δρέπουμε τους καρπούς των κόπων μας, και όσων πίστεψαν και εργάστηκαν για την αναβάθμιση του ελληνικού αμπελώνα…», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η έκρηξη και τα 1.200 οινοποιεία

Ένα ακόμη στοιχείο που πιστοποιεί την αλματώδη ανάπτυξη του κλάδου. Την τελευταία δεκαετία, όπως μας ενημέρωσε, έχουν διπλασιαστεί τα οινοποιεία ανά την χώρα. Από 600 έχουν ανέλθει σε περίπου 1.200!

Οι αμπελουργικές ζώνες της χώρας, όπως της Νεμέας, του Αμύνταιου, της Σαντορίνης και της Νάουσας απέκτησαν νέες μονάδες που αξιοποιούν τις τοπικές και όχι μόνο ποικιλίες…

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό νούμερο δεδομένου ότι την περίοδο εκείνη η ελληνική οικονομία ήταν δέσμια μιας επώδυνης κρίσης.

Skip to content